Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

6 relax ötlet a tökéletes pihenéshez


Minden reggel zombiként mászol elő az ágyból? Akkor ideje újratervezni az elalvás előtti rutinod, különben sosem fogod kipihenni magad! Mi kell ahhoz, hogy frissen és üdén vágj neki a napnak? Mutatjuk, mi a pihentető alvás 6 titka!



1.Találj egy állandó ritmust!
Amihez te és a szervezeted is alkalmazkodni tud. Ha hétfő este 22 órakor zuhansz ágyba, másnap meg átbulizod az éjszakát, akkor tuti, hogy teljesen felborul az egészséges alvásciklusod. Mindjárt más a szitu, ha esténként kábé ugyanakkor szenderülsz álomba, és reggel mindig fix időpontban csörög a vekker. Egy bónusz tipp: a testünk felfrissülése éjjel 22 és 1 óra között a leghatékonyabb. Ezt kalkuláld bele a 8 órás horpasztási tervbe!



2. Zéró mozgás = tuti kialvatlanság
Minél többet mozogsz, annál hamarabb jön álom a szemedre. De nehogy késő este kezdj el gyúrni! Totál kikészíti a szervezeted, ha közvetlenül alvás előtt futsz neki egy maratoni edzésnek, kocogásnak vagy plankingnek. Inkább a reggeli/délutáni torna hivatott arra, hogy rákészítsen a full pihentető szunyókálásra. Szóval kezdj el ASAP ráfeküdni a témára, ha nem akarod elmélyíteni a karikákat a szemed alatt! Már az is sokat jelent, ha reggel néhány perccel többet sétálsz, vagy last minute éred el a villamost, és kocogsz pár száz métert.

3. Alvás előtt ne falj! Max magnéziumot!
Ki mint eszi vacsoráját, úgy alussza álmát… Egy kiadós kajálás után órákig álmatlanul forgolódsz majd az ágyban, és még hajnalban is a bárányokat számolhatod. Lefekvés előtt 2-3 órával már ne csapj lakomát! Tudtad, hogy vannak olyan kaják, amik segítenek gyorsan álomba szenderülni? A magas magnézium- és káliumtartalmú ételek ellazítják az izmokat, részmunkaidőben pedig alvássegítő melanint termelnek. A szunya-barát finomságok listája karcsú, ám annál ígéretesebb: ízlelj meg punnyadás előtt egy kis mézet, mandulát, banánt, vagy kísérletezz a kelkáposztával.

4. Lődd be a hálószobád tökéletes hőfokát!

A szakértők szerint ez 16 és 18 Celsius-fok között mozog, persze azért nem kell magad hibernálni, a lényeg, hogy a levegő friss legyen. Menj tutira, szellőztess egyet alvás előtt!

5. Lazíts!

Alvás előtt üzenj a testednek arról, milyen égetően fontos számodra a pihenés. Válassz egy epic könyvet, mélyedj el teljesen idegen világokban! Az sem rossz, ha elhelyezkedsz egy kényelmes pózban a szőnyegen, majd ráhangolódsz a meditációs zenékre. Zárd ki az elmédből a negatív gondolatokat és a holnapi feladatokat. Csak arra gondolj, ami megnyugtat. 



6. És kapcsold ki a kütyüket!
Alvás előtt ne legyen a közeledben mobil és tablet, sem más elektronikus energiavámpír. Tudjuk, hogy ez nehéz, de hidd el, megéri! Felejtsd el az összes villogó cuccot, ami megzavarja az éjszaka nyugalmát! Minél nagyobb a csönd és a nyugi, annál több az esélyed végre pihenni. Szép álmokat!

A pihenés mellett azért buliznál is egy kicsit? Akkor nézz szét a FUNDEREN, és csapj le az ősz legizgalmasabb ingyenes programjaira!

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



jan


-->