Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

6 TIPP, HOGYAN GYŰJTS ERŐT A SPORTOLÁSHOZ


Az edzés a világ legfurcsább kifogásait tudja kihozni az emberekből. Amint mozogni kéne, egyből el kell szaladni vásárolni, vagy találkozni kell egy rég nem látott baráttal, esetleg át kell hívni vendégeket, hogy legyen indok a nagytakarításra. Miközben csak arról van szó, hogy egyszerűen nagyon nehéz rávenni magunkat a rendszeres sportolásra. Fogadd meg tippjeinket, és könnyítsd meg a dolgodat!

1. Csak olyan mozgásformát válassz, amiben örömödet leled! Ha utálsz futni, akkor ne erőltesd! Azokra pedig végképp ne hallgass, akik azt mondják, ez vagy az a sport nem jó semmire! Az a lényeg, hogy csináld. Ehhez pedig az kell, hogy örömforrásként tekints a mozgásra, ne pedig kényszerként.



2. Jelöld ki a sportolás helyét! Az emberi természet velejárója, hogy a különböző jelekre reagál. Amikor elindulsz az edzőterembe, vagy épp az öltözőben bekötöd a sportcipődet, valójában mentálisan rá is hangolódsz az edzésre. Ha nem hiszed, próbáld ki, hogy minden nap a szobádban edzel 20 percet! Ha nem különíted el a sportot helyben, nagyon nehéz lesz rávenned magad, hogy megmozdulj. Még ha otthon szeretnél mozogni, akkor is jelölj ki egy edzősarkot vagy szobát!

3. Fontos, hogy a spotra szánt időt tudatosan különítsd el! Ennek egyik legjobb praktikája, ha egyszerűen beírod a naptáradba, mint egy eseményt vagy találkozót, amin feltétlenül részt kell venned. Apróságnak tűnik, de nagyon hatékony módszer.





4. Előzővel szorosan összefügg a most következő tippünk, miszerint találj társat az edzéshez! Sokkal nagyobb az esélye, hogy tényleg elmész edzeni, ha megbeszéled valakivel előre, mint egy találkozót. Még jobb, ha olyan sportágról van szó, amit ketten vagy többen kell játszani, mert akkor még a társaid várható rosszallása (amennyiben nem jelensz meg) is motiváló tényező lehet számodra.

5. Választhatsz többféle mozgásformát. Nem mindenki bírja a monoton, ismétlődő edzéseket vagy sportokat. Iktass be akár két-háromféle sportot is a hetedbe, hogy a változatosság fenntarthassa a motivációd!




6. Amennyiben van célja a mozgásodnak - például, hogy leadj pár kiló - akkor még csak ne is reális, hanem irreálisan könnyű célokat tűzz ki magad elé! Kezdd kicsiben! Ha futsz, akkor tűzd ki célul, hogy első alkalommal mindössze öt percet futsz. Minden további megtett méter és másodperc már bónusz. Ezután minden alkalommal növeld egy perccel a minimumot, egészen addig, amíg már annyira lehetetlennek érzed, hogy inkább bele se kezdesz! Ott van a határ, ahonnan vissza kell venned a célokból egészen addig, amíg még éppen teljesíthetőnek vagy reálisnak érzed.

Ha pedig kisportoltad magad, és már lazítanál, akkor keress magadnak ingyenes programokat a FUNDER-en!              

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Tetszett, amit olvastál? Ezek is érdekelni fognak!

 
Programkereső



ápr


-->