Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

9+1 tipp, hogy ne hiúsuljon meg az újévi fogadalmad


Az újévi fogadalmakkal nem csak az lehet a gond, ha rosszul határozzuk meg őket, de az is, hogyha egyszerűen nem kezdünk bele megvalósításukba. Ennek számos oka lehet az egyszerű lustaságon túl. Például az, hogyha nem jól tervezzük meg a célhoz vezető utat. Most megmutatjuk, hogyan lehet valóság terveidből! Legyen az idei egy olyan év, amire majd elégedetten tekintesz vissza! 





1. Olyan célokat tűzz ki, amik tényleg motiválnak!

Az emberek hajlamosak olyan célokat meghatározni, amikre igazából nem is vágynak, csak társadalmi elvárás hatására gondolják úgy, hogy azt kellene elérniük. Például, későn kelő vagy, és minden este megfogadod, hogy másnap majd időben felkelsz, és nem jön ösz-sze. Ha arra vágysz, hogy csak kilenckor kelj fel, akkor azt tűzd ki célul, hogy ezt megenged-hesd magadnak! Ne pedig azt, amitől kiráz hideg. Utóbbiakat soha nem is fogod megva-lósítani, esetleg csak felesleges kínszenvedés árán.


2. A célod legyen kihívást jelentő, de ne lehetetlen!

A könnyen megvalósítható célokkal az a gond, hogy nem adnak elég motivációt. Furán han-gozhat, de nehezebb lefogyni néhány kilót, mint megszabadulni 15-20-tól. A trükk az, hogy ha lehetetlen a cél, akkor bele se kezdesz a megvalósításba; ha túl könnyen elérhető, ak-kor pedig nem elég nagy a jutalom. Gondolj egy könnyen elérhető célra, majd határozd meg a lehetetlen változatát! Az igazi célodat pedig a lődd be a kettő közé!





3. Tervezd meg előre a lépéseket!

Nemcsak a nagy, de a kisebb célokat is apró lépésekben lehet megvalósítani. Nem fogsz tudni felkészülni a maratonra egy hét alatt. Épp ezért felesleges is megszakadnod a megva-lósításban. Egyrészt elveszi a kedvedet, másrészről teljesen hasztalan. Bontsd kicsi, még éppen kényelmes vagy annál picit nehezebb lépésekre a célodhoz vezető utat! Minden nap egy kilométer, majd hetente mindig száz méterrel több futás eredményre vezet. Ki-menni és addig futni amíg össze nem esel nem vezet sehová.


4. Alkoss mérési rendszert!

Aminek nincs határideje, az sosem készül el. Ha nem tudod hová mész, bármelyik út elvisz oda. Ugyanezen logika mentén: amennyiben nem számszerűsíthető a célod, valamint nem méred az eredményeidet, akkor nem is tudod, mikor fogsz oda elérni. Nem tudjuk, te hogy vagy vele, de egy nyolcszáz oldalas könyv számunkra elég rémisztőnek tűnik. Ugyanakkor, ha úgy tekintünk rá, hogy hét hétig és négy napig minden nap tizenöt oldal, akkor talán már nehéznek sem mondanánk.





5. Tartsd a fókuszt a célodon!

Az, amit most csinálok közelebb visz valamelyik célomhoz? Ha nem, akkor minek csiná-lom? Nagyjából ez a két kérdés, amivel dolgoznod kell a megvalósítás során. Főképp akkor, amikor azon kapod magad, hogy az elmúlt hétben egy centivel sem jutottál közelebb a kí-vánt eredményhez. Légy könyörtelen magaddal, és tedd fel a kérdést, hogy amit éppen csinálsz közelebb visz-e a célodhoz! Ne értsd félre: a szórakozás és pihenés nem bűn, csak túl sűrűn foglaljuk el magunkat teljesen felesleges tevékenységekkel.


6. Kifogások és halogatás helyett gondold végig előre!

Az nagyjából alapvetőnek tűnik, hogy a lényeg a cselekvés, és az, hogy ezt ne halogasd. Azonban hihetetlen kreatívak leszünk, amikor kifogásokat kell keresni. A megoldás az, hogy előre felkészíted magad az ilyen helyzetekre.

Ez a valóságban úgy néz ki, hogy leülsz a jegyzetfüzeted elé, a lap tetejére felírod a célodat, alá pedig az összes létező kifogást, ami eszedbe jut. Hidd el, könnyedén előállsz akár húsz-harminccal is. Végezetül nincs más dolgod, mint mindegyikre kitalálni valami konkrét el-lenlépést. Nem tudsz edzeni menni, mert éppen lemerült az iPodod? Semmi baj! Találj ki valamit most, mit fogsz tenni egy ilyen helyzetben. Nincs tiszta törülköződ a kardió utáni fürdéshez? Rendben. Mit fogsz csinálni?

Az igazán fontos céljaidhoz még a kifogás árát is meghatározhatod. Szó szerint. Amelyik nap nem cselekszel, mindig utalj át 500 forintot az egyik barátodnak, amit csak akkor kapsz vissza tőle, amikor elérted a célodat! Hidd el, nagyon hamar megjön a kedved a cselek-véshez.





7. Alakíts ki szokásokat és jutalmazd magad!

Szokásaink alapvetően három részből állnak: jel, cselekvés és jutalom. Ezt kihasználva a célodhoz vezető apró lépéseket próbáld meg szokásokká formálni. Az edzés példájánál maradva: jelöld ki, hogy melyik napokon, hány órakor, mennyi ideig, hol, kivel, stb. fogsz menni! Állíts be egy vagy több emlékeztetőt, ami jelzi számodra, hogy eljött az idő! Írd be a naptáradba is, hogy akkor nem érsz rá, mert edzeni mész! Az edzés végeztével pedig ne felejts el kikapcsolni! Nézd meg a kedvenc sorozatod következő részét, vagy egyszerűen vegyél egy finom üdítőt! Cukros? Kit érdekel?! Sokkal jobb, ha az elégetett kalóriák felét visszaszeded, mintha nullát égetsz el, mert el sem mentél mozogni.





8. A hibázás előrelépés, nem pedig probléma!

Úgy tanulunk, hogy hibázunk. A világ, amiben élünk bőségesen eltúlozza a hibák jelentő-ségét, és még jobban félreértelmezi azok szerepét. Hibázással tudsz tanulni és tapasztalatra szert tenni! Amikor azon veszed észre magad, hogy nem hibázol, akkor feltehetően nem is csinálsz semmi olyat, ami előre vinne.

Csak azokban a dolgokban nem vétünk hibát, amiket már ezerszer csináltunk és tudunk. Utóbbiak pedig az esetek nagy részében nem tartoznak a kitűzött céljaink közé.


9. Csak egy-két célt valósíts meg egyszerre!

A szétesés és az eredménytelenség tökéletes receptje az ezer irányba tartás. Gondolj úgy minden erőfeszítésedre, mint egy társasjáték mezőin való előrelépésre! Majd kérdezd meg magadtól, hogy egyszerre hány táblán szeretnél előrelépni?

Minél több a táblák száma, annál kevésbé fogsz mindegyiken haladni. Az időd véges, egy nap pedig 24 órából áll. A legjobb az, hogyha mindössze egy grandiózus célt tűzöl ki, vala-mint néhány kis és közepes méretűt.





+1 Beszélgess, gondolkodj a céljaidról, és kérj tanácsot!

Végül, de nem utolsó sorban beszélgess a céljaidról ismerőseiddel és barátaiddal! Elmé-lyült pillanataidban gondolkodj a célodról, az elérni kívánt változásról, valamint az oda ve-zető útról! Arról, mit tettél eddig, hol hibáztál, hogyan tudnád legközelebb megelőzni.

Azáltal, hogy a szemed előtt tartod és beszédtémáddá válik a célod, tudat alatt kondici-onálod magadat annak elérésére. Ezenkívül pedig mindig újabb megoldások fognak eszedbe jutni, amivel megkönnyítheted a dolgod. Ide kapcsolódik a tanácsok kérése is. Ne légy szégyenlős! Ha valakinek már sikerült az, amit te szeretnél, egyszerűen kérdezd meg, mit tudna tanácsolni!


Ha pedig a céljaid felé vezető úton megpihennél, akkor keress ingyenes kikapcsolódási lehetőségeket a FUNDER-en!          

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



júl


-->