Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

A SZAKÍTÁS PSZICHOLÓGIÁJA


Az emberek többsége hosszú hónapok alatt dolgozza fel, másoknak rámegy egy évük, és olyanok is vannak, akiknek sosem sikerül. Te hogyan tudsz megbirkózni egy ilyen durva tortúrával, amely alaposan kifacsarja az ember lelkét? Összegyűjtöttük azokat a fortélyokat, amelyekkel még az élet egyik legkeményebb kihívása is átvészelhető!  

A szakítás olyan, mint a gyász 5 fázisa

A legnehezebben feldolgozható tapasztalat, ha szakítanak veled, mert ez mindent megkérdőjelez, és teljesen újra kell gondolnod az életed. A szakítás megemésztése a gyász folyamatához hasonlít, mert itt is végig kell gördülnünk az 5 fájdalmas szakasz érzelmi hullámvasútján, hogy egy szép napon majd képesek legyünk túllépni rajta.



Az első fázis a tagadás. Nem tudod elhinni, hogy ez veled történik, aztán jön a harag érzése, amin pár perc alatt is áteshetsz, ám az is lehet, hogy ez napokig vagy hetekig marja a lelked. Valahogy revansot akarsz venni korábbi szerelmeden a sérelemért, de ezeket a durva érzéseket gyorsan követi az alkudozás szakasza.

Az alkudozás időszakában már kevésbé haragszol az exedre, és óvatosan reménykedni kezdesz abban, hogy újra életet lehelhetsz a kifulladt kapcsolatba. Szomorú, mégis igaz: felmelegítve csak a töltött káposzta jó. A pszichológusok szerint az ilyen próbálkozások többsége már eleve kudarcra van ítélve, és az ilyen kísérletezés még gyötrőbb fájdalmat okoz ahelyett, hogy megoldaná a helyzetet.

Aztán jön a legbrutálisabb fázis, a depresszió. Már senkivel sem akarsz beszélni és teljesen a mélypontra kerülsz. Lelki szemeid előtt állandóan egy film pörög a régi közös emlékekkel, és leküzdhetetlen szomorúság támad benned, amit semmi sem csillapíthat.



A végén persze megérted, hogy ez bizony régóta nem álomszerű kapcsolat, és elfogadod a helyzetet. Visszakapod az önbecsülésed, és készen állsz a továbblépésre, esetleg belevágsz majd egy újabb kapcsolatba.

Minél rövidebb ideig gyászolsz egy kapcsolatot, annál gyorsabban tudsz majd túllépni rajta!  

Így dolgozd fel a szakítást!

  Minden azon múlik, hogyan gondolkodsz a szakításról, és mennyire önti el az agyad a negatív gondolatok áradata. Sokan ilyenkor magukat hibáztatják, és azt érzik, hogy soha többé nem lesznek képesek párt találni, és átélni vele a szerelem csodálatos érzését.

A szakértők szerint az úgynevezett rögzített szemléletmódú emberek szakításkor mindenért önmagukat hibáztatják. Csak a saját hiányosságaikra vezetik vissza a kudarcot, ami a negatív érzések újabb tömegét aktiválja, és még komorabb hangulatba sodorja őket. Sokkal jobb, ha úgy gondolkodsz a szakításról, mint a növekedési szemléletmódú emberek, akik optimistábbak, rugalmasabbak, és a helyzethez alkalmazkodva bármikor készek változtatni a szemléletükön.



Ők a szakítás után egy kicsivel már azon tűnődnek, mit tanultak az előző kapcsolatból, és melyek azok a hibák, amiket nem akarnak elkövetni a következőben. Nem kőbe vésett igazság, hogy a szakítás csak rossz hatással lehet rád! Később talán úgy látod majd, hogy sikerült megszabadulnod egy kifejezetten rossz kapcsolatból, és pontosan ez kellett a szintlépéshez, a személyes fejlődésedhez.



Csak egy kis szemléletváltásra van szükséged, és megújult lelkesedéssel vetheted bele magad az életbe, idővel pedig majd a párkeresésbe is.  

Sikerült túllépni életed eddigi legdurvább szakításán? Akkor töltődj fel inspiráló energiákkal, ismerkedj meg új emberekkel, és keress nagyszerű programokat a FUNDEREN!

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



máj


-->