FUNDER - az ország díjmentes szórakozásra specializált programajánlója
 
 

Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

Altasd el az álmatlanságod!


Forgolódsz egész éjjel, ahelyett, hogy mélyen aludnál? Az agyad pörög, de az álmaid helyett nagyon is valós gondok foglalkoztatnak, és nem hagynak aludni? Próbáld ki ezt a néhány tippet, hogy nyugodtan aludj éjszaka!

Kitörni az ördögi körből

Fekszel az ágyadban és próbálsz a gondolataid végére jutni: lehet az zavar, hogy egy tanárod vagy munkatársad miért volt veled igazságtalan, vagy az, hogy miért kellemetlenkedett veled valaki, aki fontos neked. A túl sok kérdőjel nem hagy nyugodni, de fogadd el, a választ nem ezen az éjjelen találod meg. Minél inkább keresed, annál messzebb kerülsz az alvástól, az agyadat ugyanis eltéríted az éjszakai rutintól és csak egyre éberebb leszel, amitől persze még több bizonytalanságot fedezel fel magadban. Ezt az ördögi kört hívják akut stressz szindrómának és ezt kell megtörnöd – lehetőleg minél hamarabb.

Meditáció
A legbántóbb gondolatok elűzhetők egy jó meditációval. Próbálj a végtagjaid izmaira figyelni, minden egyes izomroston végigmenni, és ha valamelyik feszül, ellazítani. Gondolatban így közelíts a törzsed és a fejed felé, és mire a fejedhez érnél, már jó eséllyel el is alszol.
Alvásközeli meditatív állapotba a megfelelő képek felidézésével is kerülhetsz. Van, aki végtelen hegyi utakon kerékpározik vagy autózik ilyenkor, míg mások a klasszikus „bárányszámolós” módszerre esküsznek. Univerzális technika, ha számolsz magadban, és közben el is képzeled a számokat: mintha egy könyvben vagy kézzel írva látnád magad előtt az összes számjegyet. Ez a vizualizáció mindkét agyféltekédet leköti, és hamar el tudsz aludni.

Ki az ágyból!
Furcsa ötletnek tűnik, de működhet: azonnal kelj ki az ágyból! Ezzel is megtörheted az akut stressz szindróma ördögi körét. Segíteni fog, ha egy kicsit mással foglalkozol: házimunka, olvasás, bármi, ami figyelmet igényel, monoton és ezért nem élénkít fel, mégis éberségedet idővel csökkenti. Az olyan tevékenység jó, amibe egy kicsit „bele lehet fáradni”, amit idővel szívesen hagysz ott, vagy örülsz, amikor befejezed. Ekkor ugyanis már más szemmel fogsz nézni az ágyadra.

Az ágynemű is számít!
Ez azonban még nem elég, még egy dolog hátra van: nyiss ablakot, szellőztess és az ágyneműt is hűtsd le, vagy akár húzz fel újat! Hidd el, így sikerülhet a fejedet is teljesen kiszellőztetni és mély álomba szenderülni!

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



aug