Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

APA, KEZDŐDIK! HOGYAN ÉLD TÚL A VIZSGAIDŐSZAKOT?


Te mivel turbózod fel magad a vizsgaidőszakban? Ilyenkor két dolog számít igazán: az, hogy minél több infót szkennelj az agyadba a létező legrövidebb idő alatt, a másik pedig az, hogy az alkonyattól pirkadatig tartó tanulás folyamán végig észveszejtően éber légy. Nem biztos, hogy ebben a kávé, az energiaital és más túlhájpolt ajzószerek lesznek a legütősebb módszerek. 


Szövetkezz inkább egy rafkós csoporttárssal, és felejtsd el a stresszcsökkentő nasihegyeket! Igyál teát és teremts tökéletes tanulási körülményeket, hogy az UV-ről csak az égető napsütés jusson az eszedbe! Adunk néhány tippet, hogyan pörgetheted a maximumra az agyad úgy, hogy közben még ébren is maradj.

Kreatív szünetek
Csak a vizsgaidőszak harcedzett Chuck Norris-ai bírnak ki 4-5 órányi tanulást egy éjszaka alatt, a többiek már 1-2 óra után kábán hanyatlanak a párnák közé – és másnap jó eséllyel elkaszálják őket, mert nem voltak elég kitartóak.



Nem véletlen, hogy a suliban 45 percesek az órák, utána pedig jár egy 15 perces szünet. Az emberi agy úgy van bedrótozva, hogy nagyjából háromnegyed óra koncentráció után szükségünk van egy kis lazításra. Ne tanulj túl sokat egyfolytában, mert a monotonitás miatt a bealvást kockáztatod!

Tarts néha szünetet, amibe kreatív gyakorlatokat is beilleszthetsz az álmosság ellen. A vérkeringésed (és az agyad is) egyből beindul, ha a szünetben nyomsz néhány fekvőtámaszt vagy guggolást.   

Zéró nasi. Inkább teázz!
Sokan egyből chipshez, csokihoz és más kalóriabombához nyúlnak, ha a közeledő vizsgák egyre magasabbra tornázzák a stressz-szintjüket. Na, ez az a módszer, amit felejts el gyorsan! A cukorban gazdag fincsiségek csak egy kis időre tesznek éberré. Felpörgető erejük után bitang gyorsan csökken a vércukorszinted, és csak ásítozni fogsz. A nasik csupán a kilók számát növelik, a megtanult anyagmennyiséget nem. Feszültségcsökkentő lakoma helyett inkább igyál valami olyat, ami egyszerre pallérozza az elméd és a tested!

A legtöbben a kávé és az energiaital felpörgető erejében hisznek. Ezeket passzold! Nagy mennyiségben túlságosan feltornázzák a vérnyomásodat. De akkor hogyan vészeld át a keményebb éjszakákat? Inkább a teákat ajánljuk, mert ezek hatása jóval tovább tart az ideig-óráig pörgető koffeinnál, ráadásul egészségesebb is a kávénál vagy az energiaitaloknál. De az sem rossz megoldás, ha gyümölcsökkel turbózod magad, mert ezek tényleg tartós energiát adnak a tanuláshoz.    

A tuti tanulási környezet és egy agyafúrt csoporttárs
Óriási félreértés, hogy komfortos környezetben jobban megy a tanulás. Egy kényelmes fotelben punnyadva vagy az ágyon heverészve nem a szakirodalomhoz, hanem a maratoni szunyáláshoz jön meg a kedved. Lőttek az éjszakai tanulásnak, ha maximális kényelemben bástyázod magad körül egy raklapnyi könyvvel.

Könnyebben okosodsz és nehezebben bóbiskolsz el, ha egy széken ülve, az asztalnál tanulsz. Plusz ne az olvasólámpánál zombulj a félhomályban! Tanulj teljes fénynél, mert ez is segíti az éberségi szinted fenntartását. 



Mi kell ahhoz, hogy könnyebben száguldjanak az infók az agyadba, és meg is maradjanak ott (legalább a vizsga végéig)? Szövetkezz egy dörzsölt, a tantárgyban kiváló spílernek számító csoporttárssal, mert ketten könnyebben megy még a tanulás is. Így kérdezni is tudtok egymástól, és könnyebben dolgozzátok fel a sokkoló mennyiségű információt. Emberes teljesítmény végigtanulni az éjszakát egy kollégával, és ha a kognitív pizsamaparti után még mindig elég kemények vagytok, akkor elsőként érkeztek reggel a vizsgára!

Most már van pár szuper stratégiád a vizsgaidőszakra, de a sok tanulás közben azért kell egy kis lazítás is! Keress egy ingyenes és tuti programot a FUNDEREN!

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



júl


-->