Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

DIGITÁLIS DIÉTA A SZUPER KONCENTRÁCIÓ TITKA


Figyelemgazdaság: ez a közösségi szájtok üzleti modellje, és ezért mindent meg is tesznek azért, hogy ne csak egy-egy regisztrációval láncoljanak magukhoz, de a lehető legtöbb időt töltsd el böngészésükkel. Ami szüleidnek a sokcsatornás tévécsomag volt, az neked a Facebook és az Instagram: időrabló szokás, ami cserébe a tájékozottság és társas lét illúzióját adja.

Ahogy egyre jobban rászoksz a hírfolyamokra, csökken a hatékonyságod: rossz esetben már negyed óra koncentrált munka után a telefonod után nyúlsz, hogy lazulásképp átpörgesd a feedeket. Így nem lehet elmélyülten tanulni és dolgozni se.



A megoldás: a digitális diéta. Ha a helyzet még rosszabb, akkor digitális detox, amihez már érdemes szakember segítségét kérni. De ne fessük rögtön az ördögöt a falra, inkább vágjunk bele módszeresen

1.lépés: Tudatosíts!
Ha  új iPhone-od, vagy androidos telefonod van, akkor beállíthatod, hogy naponta mennyi időt szánsz az insta-, facebook-, youtube, pinterest, tumblr, stb feedjeidre. A telefon figyelmeztet, ha túl sokat töltesz ezekben az appokban, de azt is beállíthatod, hogy ne engedélyezze a facebookozást egy idő után.


Ha nincs ennyire új mobilod, akkor iPhone-on próbáld ki a Freedom appot, Androidon pedig a Forest appot, hogy ne csússz szét a social szájtok miatt.

Ha tiltást nem is állítasz be, csak az appok statjait nézed, meg fogsz döbbenni, hogy mennyi időt töltesz el naponta a social szájtokon - a semmivel.

2. lépés: Zéró zavaró tényező
Most szembesülhettél vele, hogy a social szájtok megváltoztatták a koncentrációs képességedet. Ki vagy éhezve az apró, de izgalmas ingerekre: az értesítések hangjára a telefonodon, a felugró buborékokra a böngésző sarkában. 


Amint új értesítés jön, vele érkezik a csábítás, hogy félbehagyd, amit csinálsz, és lepd meg magad egy kis jutalom-facebookozással. Úgyhogy szabadulj meg az értesítésektől! Tényleg azonnal tudnod kell, ha valamelyik ismerősöd új sztorit rakott az Instagramra? Nem. Inkább fejezd be nyugiban, amit csinálsz!

Az is jó megoldás, ha a beállítások bütykölése helyett analóg eszközöket választasz: telefont a másik szobában hagyod, ha pedig tanulsz, olvasol, akkor inkább e-bookolvasót, vagy papírt használsz - amire nem jönnek értesítések. Ha tableten, számítógépen írsz vagy olvasol, akkor legalább a wifit kapcsold le.



3. lépés: Maradj is tudatos!
Attól még, hogy tudatosítottad a problémát, és próbálod magad digitális diétára fogni, még nem lesz könnyű.



A szokások hatalma - érezni fogod - nagyobb, mint gondolnád. Ha frusztrál, hogy tudod, nem nyúlhatsz a telefon után, vagy még nem engedheted meg magadnak az Insta görgetését, akkor az nyugtasson, hogy ez a diéta ilyen. Napról-napra könnyebb lesz ellenállni a feedek csábításának, csak a tudatosságból ne engedj!

A legjobb stratégia, ha nem teljesen akarsz a rossz szokástól megszabadulni, hanem inkább új szokássá alakítod a függőséget. Jelöld ki a napodnak azt a részét, amit a Facebookra és társaira szánsz - és lassan az idegrendszered, elméd megszokja, hogy napközben nincs social jutalomfalat.



Aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy egy függőséggel kevesebb, és sokkal összeszedettebb és hatékonyabb vagy. Gratulálj magadnak!

A megspórolt időt persze nem csak hasznosságokkal töltheted, nézd csak meg, a FUNDER mivel csábít!

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



dec


-->