FUNDER - az ország díjmentes szórakozásra specializált programajánlója
 
 

Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

Hogyan győzd le a mindennapi stresszt?


Noha már rég vége az iskolának, sőt a vizsgaidőszaknak is és a többség már a Balatont vagy a fesztiválokat élvezi, mégis a stressz elől sajnos nem lehet elbújni. Munkahelyi vagy párkapcsolati problémák, szülői nyomás, albérlet-keresési nehézségek, pénzügyi gondok… Ismerős valamelyik?

Azonban nem kell elfogadni a helyzetet, hogy pattanásig feszültek az idegeid és a napsütötte időjárás ellenére lehangolt vagy, hanem érdemes tudatosan bevetni néhány stresszűző praktikát!

1. Hallgass nyugtató zenét és kapcsolódj ki!
Indíts el egy halk chill zenét, feküdj le az ágyon és csukd be kicsit a szemed, relaxálj! Sokan ilyenkor teljesen ki tudják zárni a külvilágot és akár még meditálni is sikerül. Ehhez tanuld meg a hasi légzést, vagyis tedd az egyik kezedet a mellkasodra, és lélegezz mélyeket a hasadba. Akkor jó, ha a mellkasod nem emelkedik meg. A rekeszizom légzés kapcsolódik a paraszimpatikus idegrendszerhez, amely nyugtató hatással van. Figyeld a légzésed, belégzésnél számolj el kettőig, kilégzésnél pedig lassan négyig miközben préseled a levegőt.

2. Nevess sokat!
Nézz egy vicces filmet vagy sorozatot, és máris jobb kedvre fogsz derülni. Ne hagyd, hogy a problémák a hatalmukba kerítsenek! Jó kiegészítés, ha főzöl egy meleg teát, amit elszürcsölsz a film alatt.

3. Mozogj, sportolj vagy sétálj egy nagyot!
Mindegy, hogy sétálsz, tornázol vagy táncolsz egyet, a mozgás jó irányba tereli a stressz által termelődött hormonokat. A magas vérnyomásnak, a szapora légzésnek, a gyors szívdobogásnak értelme lesz. A felszabaduló endorfin (boldogsághormon) pedig a legjobb nyugtató.

4. Olvass egy laza könyvet vagy nézz cukiságokat!
Ha szeretnéd a problémákat távol tudni magadtól, akkor gondolatban el kell távolodnod azoktól. Egy könnyed olvasmány, a Pinterest fotóinak böngészése, vagy a cuki YouTube videók remek kikapcsolódást jelenthetnek és mire felállsz a fotelből, sokkal vidámabb leszel!

5. Írd vagy beszéld ki a dolgokat!
A naplóírás vagy blogolás nem csak arra jó, hogy az ember megoszthassa a világgal a gondolatait, hanem arra is, hogy kibeszélhesse magából mindazt, ami esetleg nyomasztja és így megkönnyebbüljön a lelke. Azonban egy baráti beszélgetéssel semmi sem érhet fel! Hívd fel az egyik közeli ismerősödet, egy kellemes helyen igyatok valamit, amit kedvelsz, kapcsold ki a telefonod és beszéljétek át a dolgokat!

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



aug