Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

INTERJÚ - TUDOMÁNYOK FŐVÁROSA


A Vízió Budapest TudománykommunikációÜgynökség szervezi 2018 szeptember 23-án a Tudományok Fővárosát, hazánk inspiráló science buliját.

Bartók Marcell, a Vízió Budapest vezetője válaszolt a kérdéseinkre.

Kik lesznek a legizgalmasabb előad
ók?

– Nagyon sok izgalmas program lesz, nehéz lenne kiemelni a legjobbakat az előadók sorából. Arra törekedtünk, hogy meghívjuk az adott terület legkiválóbb szakembereit. Rendhagyó előadást tart Pepper, a humanoid robot, Both Előd a Magyar Asztronautikai Társaság elnökeként a holdraszállásról beszél, Téglás Tímea pedig megosztja velünk az öregedéssel kapcsolatos kutatások tanulságait. Frey Sándor a műholdakról mesél, miközben Kiss Csaba (Csodák Palotája) és Tóth Pál (Zöldjárat) látványos természettudományos kísérletekkel kápráztatja el a közönséget.

Délután a Marsra költözünk Sik András (Magyar Asztronautikai Társaság) jóvoltából, majd Kriska György (MTA ÖK) segítségével megnézzük a dunavirágokat. A rendezvényen a K+F vállalatok képviselői is jelen lesznek, így többek között prof. dr. Szántay Csaba a Richter Gedeon Nyrt-től, aki a modern gyógyszerkutatásba vezeti be a vendégeket. Ha valaki inkább a földön szeretne maradni, akkor felébreszthet egy szunnyadó vulkánt Harangi Szabolcs vulkanológus (MTA-ELTE) irányításával.

– Kiket vártok a rendezvényre az Akváriumban és az Erzsébet téren?

– A tematikát úgy állítottuk össze, hogy már az óvodáskortól kezdve érdekes legyen a vendégeknek. Egyrészt megfogható és kipróbálható játékokkal készültünk, emellett hangsúlyosak a felnőtteknek szóló programok és aktivitások is. Garantáljuk, hogy a nagyi sem fog unatkozni.

– Milyen játékok, workshopok, aktivitások lesznek?

– Több mint 30 kiállító vesz részt a rendezvényen, akik tudományos érdekességeket mutatnak be interaktív módon. Bárki simogathat meteoritot, belenézhet távcsővel a Napba, cseveghet robotokkal, de építhet is, kipróbálhatja a holdrover-masszázst. A résztvevők egy virtuális sétán bejárhatják a Paksi Atomerőmű reaktorcsarnokait, és az önvezető autót is kipróbálhatják. Nagyszabású drónversennyel is készülünk!



– A Tudományok Fővárosán kívül milyen edukációs eszközökkel hívjátok fel az emberek figyelmét a tudományok fontosságára?

– Eddig több mint 50 városba és 3 országba szerveztünk STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) roadshow-t, több százezer fiatalt értünk el és vittünk közelebb a tudományokhoz. Szerveztünk workshopokat, tudományos klubot, versenyeket, korábban pedig ingyenes tudományos magazin kiadásával is foglalkoztunk.
–A rendezvény alapja a STEM-szemlélet: a tudomány, a technológia, a mérnöki feladatok és a matematika összessége. Melyik érdeklődési terület lehet a leghangsúlyosabb abban, hogy valaki tudóssá váljon

– Véleményünk szerint két dolog számít: a nyitottság és a kíváncsiság. A fesztiválon résztvevő gyerekek egy-két évtized múlva olyan területeknek lesznek a kutatói, amelyek jelenleg valószínűleg még nem is léteznek. A STEM-pillérek mindegyike rejt olyan tudományos témákat, amelyek felfedezésre várnak.

–Szerintetek mire van a legnagyobb szükség a magyar tudóstársadalomban? Kutatókra, innovátorokra, edukátorokra vagy kultúrfanatikusokra? Úgy tudom, mind a négy terület képviselőivel foglalkoztok.

– Pontosan a kérdésed jelenti a lényegét a Vízió Tudománykommunikációs Ügynökség küldetésének. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy összefogjuk az említett embereket. Ahogyan egy erdőben szükség van az élőlényekre, a földre, a külső környezeti hatásokra, úgy a fejlett tudománykommunikációs ökoszisztémában is sokféle szereplőnek kell jelen lennie. Egyik sem létezhet hatékonyan és eredményesen a másik nélkül.

–Hogyan támogatjátok a hozzátok forduló tudósjelölteket?

– Munkatársaink évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a tudománykommunikáció területén. Bárkinek örömmel segítünk a kutatása ismertté tételében, a legkorszerűbb inbound marketingeszközök használatával, beleértve a PR-tevékenységet is. Készséggel támogatjuk a STEM-mel még csak ismerkedőket, legyen szó kommunikációról, szemléletfejlesztésről vagy éppen a piacra jutásról.

–Mire lenne szükség ahhoz, hogy egy magyar alapítású startup nemzetközileg is kirobbanó sikereket érjen el?

– Szerencsére számos kiváló történet ismert a magyar vonatkozású startupok sikereiről. Az "öregebbek" közé tartozik a Prezi, a Pocket Guide, a LogMein, a fiatalabbak között pedig mondjuk a SoleCall (személybiztonsági innovációk), a Germon Systems (üvegházak újszerű üzemirányítása), vagy a Collmot. Bár a témák elég szerteágazóak, mégis van közös keresztmetszetük: ezek a startupperek mind meg tudtak álmodni egy korábban nem létező megoldást. Az ötlet önmagában sajnos nem elég, megfelelő kommunikáció (és fejlett sales) nélkül könnyen a fiókban maradhat a koncepció.

Mit üzentek a tudomány ifjú titánjainak, akik még csak kacérkodnak egy-egy izgalmas és ígéretes területtel?

– A kacérkodás már fél siker! Azt javasoljuk, ha kicsit érdekesnek tűnik egy terület, beszélni kell róla. Meg kell keresni a hazai és külföldi szakembereket, érdemes kutatni az interneten. Őszintén büszkék vagyunk mindenkire, aki a STEM-területek felé nyitott. Minden kíváncsi érdeklődőnek ezúton üzenjük: ha tudománykommunikáció területén segítségre van szüksége, bátran keressen minket!

Várunk minden kedves érdeklődőt a rendezvényen:

http://funder.hu/program_aloldal/tudomanyok-fovarosa-2018-official-event

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



nov


-->