Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

Mozdulj 5+1 tippünk egyikére!


Az újévi fogadalom már megvan, hogy mozogni mész, de még nem döntötted el, hogy merre indulj? Van, aki futni szeret, van, aki biciklizik és van, aki teremben edz szívesen. De melyikben mi a jó? Íme, a döntésedet segítő poszt a legújabb trendekről, hogy közelebb kerülhess a hozzád illő mozgásformához!

Míg decemberben és nyáron nagyon kevés a rendszeres edzést „beiktatni tudó” ember, addig januárban fordul a kocka és telítődnek az edzőtermek. Karácsonyi kajadömping, újévi fogadalmak, kizsigerelt szervezetek és sorolhatnánk. Megannyi érv, ami a mozgás mellett szól, mégis nehezen jutunk el addig, hogy tudatosan és rendszeresen építsük be a mozgást rohanó életünkbe.

Nézzünk néhány olyan mozgásformát, amelyekkel egyensúlyba kerülhetünk önmagunkkal, és most segítünk abban is, hogy mit válassz!

1. Futás
Bárhol, bármikor megvalósítható. Nagy előnye, hogy nem időponthoz kötött és túl sok minden nem is kell hozzá, csak némi technikai öltözet és akaraterő. A futás fejleszti az állóképességet és kiváló szív- és érrendszeri egészségmegőrző. Hátránya, hogy alapvetően magányos sport és hidegben nem a legmotiválóbb, de a kinti környezetet helyettesítheted futópaddal és egy fűtött, közösségi hellyel is, ha konditerembe mész. Ha pedig csak a magányosság tart vissza, akkor nézz szét a neten, hiszen sok aktív futóközösségre bukkanhatsz, vagy keress futós rendezvényt a FUNDER programok között!

2. Biciklizés
Hasonlóan a futáshoz, ezt is szinte bármikor űzheted. Bár nagyobb az eszközigénye, de még mindig a legnépszerűbb sportok egyike. Vannak, akik a tömegközlekedést helyettesítik vele és vannak, akik a hegyeket is bevállalják bringával. Rehabilitációra sokan használják, így kezdő sportolóknak is jó választás. Szintén állóképesség fejlesztő, és nem utolsó sorban konditeremben vagy csoportos formában is űzhető. Egy kirándulást is gazdagabb élménnyé varázsolhatsz vele. Hátránya a nehézkes tárolás, a bringa „lekötése”, de már erre is találsz megoldásokat sokfelé a városokban.

3. Jóga és Body&Mind típusú órák
A jóga, a pilates és a gerinctorna az utóbbi idők legkedveltebb csoportos foglalkozásai. A pörgés és az ülőmunka mind hozzátesznek ahhoz, hogy már fiatal korban ne találjuk a testi-lelki egyensúlyt. Mindenkinek, de főleg kezdőknek ajánljuk ezeket a foglalkozásokat, hiszen kortól, nemtől és edzettségi szinttől függetlenül kialakítják a testtudatot, beállítják a helyes testtartást, és a felemelő hangulat segíti a lelki megnyugvást, a meditációt is.

4. Funkcionális edzések
Aki ki szeretné ereszteni a gőzt egy húzós nap után és brutális edzésre vágyik, annak ezt ajánljuk. Igaz, hogy ezekhez az edzésekhez kell egy alap állóképesség, de látványos eredményeket lehet velük elérni, rövid idő alatt. Aki még soha nem sportolt, ne a crossfittel kezdje! Nagy előnyük, hogy edzőteremben és szabadtéren egyaránt űzhetőek, csoportos- illetve magánedzések formájában is. Fejlesztik az izomzatot, hátrányuk, hogy csak tudatosan, módszeresen felépítve szabad velük foglalkozni.

5. Labdajátékok
Klasszikus csapatos mozgásformák a labdajátékok, beszéljünk akár fociról, kosárlabdáról vagy röplabdáról. A szabályokat mindenki ismeri, ergo egy csapat és egy hely kell hozzá. Jó ürügy összejönni a barátokkal, és még aktívan is töltitek ezt az időt, mindenki örömére. Kiválóan fejleszti a koordinációt és a csapatban való együttműködést is, amelyek hasznosak lesznek az élet minden területén.

+1 Klasszikus tánc és alakformáló edzések
Ezeknek az óratípusok rendkívül változatosak, és szórakoztatóak tudnak lenni úgy, hogy közben az alakot is formálják. Vannak olyan emberek, akiknek a futás vagy a biciklizés túl monoton ahhoz, hogy igazán ki tudják kapcsolni az agyukat, így olyan helyre mennek szívesen, ahol oda kell figyelni arra, amit csinálnak. A koreográfiás edzések tipikusan ilyenek.

Ha valaki most kezd el mozogni és hamar sikerélményt szeretne, annak ezeket az órákat ajánljuk.

Válassz bármilyen edzést, az biztos, hogy mindnek jótékony hatása lesz az egészségedre és fizikai állapotodra! Ha felfedezed a tested határait, és megérzed a mozgás benefitjeit, garantáltan kiegyensúlyozottabb és energikusabb mindennapok várnak rád.

Szedd össze a haverokat, barátnőket és legyen a mozgás a közös program !

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



okt


-->