Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

MOZOGJ A NAGY FORRÓSÁGBAN IS!


Lassan itt a nyár, ám sokan csak legyintenek arra az ötletre, hogy a legnagyobb forróságban is folytassák a rendszeres testmozgást. Te ne legyints, hanem olvass tovább!

Az izzasztó nappali edzés helyett inkább a kora reggeli órákban kellene kipróbálnod a futást, vagy válassz hűvösebb helyszínt a mozgáshoz, például egy gyönyörű erdőt! Egy tikkasztóan meleg napon pedig nem a futópályát kell megcélozni, hanem vállalj be egy jó kis úszást valamelyik strandon, vagy a Balatonon.

A kíméletlen hőség nem ok arra, hogy otthon punnyadj a légkondival hűsített szobában. Gyűjtöttünk pár tippet, hogy a kánikulában se lassíts a tempón!

Erdei edzés és frissítő úszás
Az úszás ügyesen feledteti veled, milyen tikkasztó hőség vesz körül. Így egyszerre mozgathatod át az összes izomcsoportodat, emellett szuperül növeli a tüdőkapacitásod, az erőnléted, és akkor is tökéletes, ha elszántad magad egy merészebb nyári fogyásra. Bárhol belevághatsz a tempózásba, nyáron kiváló választás a tópart, de a tomboló hőségben az sem rossz ötlet, ha egy uszoda kellemesen hűvös klímájában csobbansz a habok közé.

És persze ott a Balcsi, amelynél keresve sem találhatnál tökéletesebb helyszínt egy kis úszáshoz. Ehhez az északi part megfelelőbb a délinél, mert a déli parton sokat kell sétálnod a vízben ahhoz, hogy megtaláld az úszáshoz kellő mélységeket.

A kánikulában kevés tutibb edzőhelyszín létezik egy árnyékos erdőnél. Súlyt emelni, kardio tornát végezni nem lehet a perzselő 40 fokos hőségben, mert a hasogató fejfájást, és a kiszáradást kockáztathatod. Ügyelj arra, hogy mozgás közben legyen nálad víz a felfrissüléshez! Keress egy sima terepviszonyokkal rendelkező erdőt, azon belül pedig egy nyugis relax tisztást, ahol nem járnak a nyakadra állandóan a turisták. Egy ilyen békés sarokban máris belevághatsz egy pöpec edzésbe, és ha igazán bejön neked az erdő, akkor rendszeres edzőhellyé vagy kocogótereppé is kinevezheted a kánikula idején.

Az erdei edzésnél csak egy fontos dologra kell figyelni: előtte fújd be magad kullancsriasztóval!

Reggeli és zuhés kocogás
Korán kelő típus vagy? Akkor már reggel hatkor vagy hétkor is simán nekivághatsz egy jó kis kocogásnak, mert csak később melegszik fel a levegő. Különösen jó stratégia a reggeli futás, ha nagyvárosban élsz, és betontömbök tömege vesz körül, amelyek csak úgy árasztják magukból a meleget. Indíts egy frissítő, jéghideg zuhannyal, vigyél magaddal egy kis ásványvizet, és máris indulhat a reggeli mozgás! Még jobb, ha valamelyik barátod vagy barátnőd társaságában kocogsz.



Sokan azért mondanak le a rendszeres nyári futásról, mert a nagy forróságot időnként félbeszakítja egy kisebb zápor, ami elriasztja őket. Ha épp nem tombol tornádó és nem csattogtatják a villámokat a szupercellák, akkor a zuhé ellenére is elmehetsz kocogni, csak készülj fel a megváltozott körülményekre. Keress egy strapabíró kapucnis pulóvert, vízhatlan futócipőt, meg egy hosszú zoknit, és máris indulhatsz!

Az izzasztó nyári kánikulában is folyamatosan futsz és edzel? Akkor a lazító nyújtógyakorlatok után keress egy tuti programot a FUNDEREN!

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



ápr


-->