Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

Tévhitek az egészséges táplálkozásról


Egyél sokszor keveset! Egyél napi egyszer akármennyit! Egy nap csak egyfélét egyél! A végtelenségig és annál is tovább lehetne sorolni, azon jó tanácsokat, amelyekkel elárasztanak ismerőseid – vagy az interneten futsz beléjük – a diétával és az egészséges étkezéssel kapcsolatban. Megkerestük a legnagyobb népszerűségnek örvendő tévhiteket, és kíméletlenül kikezdjük őket!



ZERO? LIGHT? AKKOR MINDEN OKÉ, NEM?

Igaz, hogy a cukormentes üdítők nem tartalmaznak energiát, ugyanakkor közvetetten számos negatív hatásuk lehet. Egyrészről a cukormentes üdítővel feloldozva érezzük magunkat bűneink alól, ezért könnyebben becsúszik egy csoki, vagy egy finom desszert, ami akár többszörösen bepótolhatja az üdítővel elhagyott cukrot. Másrészről, az édes íz azt üzeni a szervezetnek, hogy energiát is kap. Ennek következtében erős éhségérzet léphet fel.

Tipp:
amikor lehet, maradj az ásványvíznél.





HA KENYÉR, AKKOR LEGYEN BARNA! VAGY MÉGSEM?

Sokan szeretnek csak barna kenyeret fogyasztani, mert abban a tévhitben élnek, hogy az egészségesebb, mint a fehér. Nos, ez nem kizárt, de nem a szín számít. A lényeg, hogy teljes kiőrlésű legyen! Az ilyen búzából készült kenyerekben nemcsak több a rost, de magasabb a magnézium- és káliumtartalma is.

Tipp:
válassz mindig teljes kiőrlésű kenyeret!




ESTE HAT UTÁN SEMMIT NE EGYÉL!

Ez az állítás már-már városi legenda szintjére fejlődött, miközben alapvetően nem igaz. Kutatások bizonyítják, hogy az esti étkezés önmagában nem felelős a túlsúlyért. Ellenben a túlzott kalóriabevitel, és a mozgás hiánya igen. Tehát, nyugodtan egyél néhány órával lefekvés előtt is. A lényeg, hogy egész nap szinten tartsd a vércukorszinted, és kerüld a szélsőséges étkezéseket. Például azt, amikor jól teleeszed magad, utána gyónás gyanánt aznap már nem eszel.

Tipp: a nap folyamán egyenletesen oszd el a bevitt étel mennyiségét!




ÚJ NEMZETKÖZI SPORTÁG: A KALÓRIASZÁMOLGATÁS

A kalóriaszámolgatás gyakorlatilag új sportággá kezd válni. Sokszor hallani olyan tanácsokat, hogy maximum ennyi meg annyi kalóriát vigyél be egy nap. Nos, hüvelykujj szabálynak megfelelő, hogyha sok kalóriát viszünk be, akkor az egészségtelen. A kép azonban ennél árnyaltabb. Egy-egy magasabb kalóriaértékű termék lehet rossz is, de lehet ártalmatlan is. Egy zacskó chips vagy popcorn energiatartalma hasonlóan nagy lehet, mint egy csomag olajos magnak. Azonban míg az előbbiekben semmi jó nincs az ízükön kívül, utóbbiak számos kedvező zsírt és fehérjét, valamint vitamint tartalmaznak. 

Tipp: a chips, popcorn, keksz, és hasonló rágcsák helyett válts sótlan olajos magvakra! De aztán csak mértékkel! 





A HÚS EGÉSZSÉGES

Attól függ, melyik. A feldolgozott húsok majdnem olyan károsak lehetnek, mint a ropogtatnivalók és cukros üdítőitalok. A felvágottak, a virsli és társaik rengeteg mesterséges anyagot tartalmaznak, és hústartalmuk sokszor meglepően kevés. A nyershúsok esetében sem annyira kiváló a helyzet, hiszen a vöröshúsok általánosságban egészségtelenebbek, mint a fehér húsok. 

Tipp: ha teheted, kerüld a feldolgozott húsokat, valamint fogyassz fehér húsokat, mint a csirke, pulyka és a hal. 





TÉVHITEK HELYETT INKÁBB KERÜLJ KÉPBE!

Mint azt a bevezetőben is említettük, a tévhitek száma gyakorlatilag korlátlan. Most kiválogattunk néhányat, amiről úgy gondoltuk, hogy valószínűleg te is halottad már. Persze lehet, hogy te más tévhitekről hiszed úgy, hogy igazak.    Ezért a legjobban akkor jársz, ha általánosságban képbe kerülsz szervezeted működéséről és a tudományosan egészséges táplálkozásról. Kezdésnek olvass el egy helyes étkezésről szóló könyvet, és máris többet tettél az egészségedért, mint a legtöbben. De a diétás könyveket tedd vissza a polcra, mert azok ugyanúgy félrevezetők lehetnek!

Ha pedig a finom és egészséges ételek után kikapcsolódnál, de a pénztárcádat is kímélnéd, akkor válogass az ingyenes programok között a FUNDER-en!

           

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



ápr


-->