Belépés

vagy
Elfelejtett jelszó
Még nem regisztráltál?

regisztráció



elfelejtett jelszó

Erre az email címre küldjük ideiglenes jelszavadat.

 
Cikkek

VÁLLALKOZZ OKOSAN!


Kipattan az agyadból egy lenyűgöző ötlet, majd hatalmas lendülettel belevágsz az önálló bizniszbe. Aztán lepereg 1-2 év, jönnek a pofonok, és a statisztikák szerint 5 éven belül reszelnek a vállalkozásodnak. Milyen akadályokat kell leküzdeni ahhoz, hogy kirobbanóan sikeres legyen a céged?  

Teszt a lelke mindennek!

A vállalkozásod akkor lesz sikeres, ha folyamatosan azon tűnődsz, mennyire jön be a szolgáltatásod vagy a terméked a lehetséges vevőknek. Mert ha elég ütős, akkor mindenki érdeklődéssel fordul majd feléje.



Eszméletlen pénzkidobás, ha nincs előre letesztelve az ötleted. Avasd be a terveidbe a családtagjaidat, a barátaidat, de vigyázz, mert ők elfogultak veled, és lehet, hogy nem akarnak megsérteni azzal, hogy valami eszement tervet kovácsoltál. Keress egy kíméletlenül kritikus ismerőst, aki a világ minden témájában a kákán is csomót keres, és csak akkor fektess pénzt/energiát az elképzelésedbe, ha még nála is átmegy a tervezett projekted.  

Figyelj a változás szelére!

Fény derül a terméked gyenge pontjára? Akkor gyorsan változtass rajta!

A piaci visszajelzések ugyanis élet és halál urai az üzleti világban. Ha nem hangolódsz rájuk, akkor csak feleslegesen égeted a büdzsét, hiába van világrengető ötleted. A lényeg az, hogy soha ne tekints öröknek egy épp működő üzleti modellt. Ez olyan, mint a gyurma… Rengeteg bírálatot kapsz? Akkor tetszik vagy sem, változtatnod kell rajta!

Persze nem kell reagálnod a vásárlók minden apró rezdülésére. Ez egy elég faramuci helyzet: ha mindenkinek a kedvében akarsz járni, akkor valójában senkinek sem fogsz megfelelni.

De ha reagálsz a bírálatokra, és fejlesztesz, akkor még értékesebbé teszed a terméked!



  Pénz, kapcsolatok és szupercsapat

Az ötlet kevés, azt meg is kell valósítani; egy zseniális csapattal, leleményes munkatársakkal. Az ideális kolléga a tőled teljesen idegen területeken is rendelkezik szuperképességekkel, és attól sem fog parázni, hogy szembeszálljon a véleményeddel, ha valamiben nincs igazad.

Sosem értek annyit a kapcsolatok, mint a mai világban. A céged biztos bukás, ha nem építesz ki egy aranyat érő kapcsolati hálót. Menj el a saját szakterületeden minél több konferenciára, kiállításra, startup rendezvényre, mert nemcsak hasznos ismeretségeket szerezhetsz, de az is lehet, hogy innen jön az új partnered, ügyfeled vagy befektetőd.



Manapság számtalan fórumon nyüzsögnek a befektetők, a startupokat pátyolgató üzleti angyalok. A közösségi finanszírozással foglakozó crowdfunding oldalakon is pénzt szerezhetsz egy jól felépített kampánnyal, és több százan vagy ezren is támogathatják az ötleted.  

Legyen marketinged a kezdeti csapdák legyőzéséhez

Az ötleted valid és eladható, sziklaszilárd lábakon áll a vállalkozás…

Még ekkor sem mehetsz halálbiztosra, mert bármikor jöhet egy mélypont: eltűnnek a vevők, vagy valamilyen furmányos trükkel beelőz a konkurencia. Válaszd ki a legütősebb terméked, és csak akkor dobd piacra, ha jól reagál rá a célcsoport szívcsakrája.

 Ha jó a marketinged, mindenki a termékedet akarja majd.



Legyen marketingstratégiád, mert enélkül a lenyűgöző ötleted hidegen hagyja az embereket, és nem nyúlnak a bankkártyájukért. Muszáj kialakítanod egy ütőképes tervet, amivel vonzóbbá teheted a terméked. Kell pár menő csatorna, ami bevonzza az ügyfeleket, mint egy gravitációs tölcsér. Legyen egy állandó visszajelzési felületed (weboldal, Facebook, Insta), amin a vásárlók elmondhatják a véleményüket, és így lassan kirajzolódik előtted a fejlődés íve.  

Tele vagy nyerő ötletekkel, és most még nagyobb kedvet kaptál egy vállalkozás beindításához? Akkor tiéd a pálya, de előbb hangolódj pár szórakoztató és gondolatébresztő programmal a FUNDEREN!

Fun volt a posztunk? Akkor ne maradj le a többiről sem!
Add meg az e-mail címed, és heti egyszer elküldjük a FUNDER legjavát!

Ide küldjétek:
 
Programkereső



jún


-->